The amezing Westcoast - Reisverslag uit Broome, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu The amezing Westcoast - Reisverslag uit Broome, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu

The amezing Westcoast

Door: Saskia en Lourien

Blijf op de hoogte en volg Lourien en Saskia

17 Maart 2008 | Australië, Broome

Hallo iedereen!

Na een waanzinnige tour laten wij weer even wat van ons horen.

Dag 1 We zouden om half 7 weggaan, maar dat werd half 9! jajaj, no worries is het hier tenslotte! In de stromende regen en met een flinke onweersbui verlaten we Perth, de bus zit vol, de tourguide doet net of hij geen kater heeft en we hebben het meteen gezellig! 5 nederlanders en 1 belg, we zijn weer in de meerderheid! Na een stuk te hebben gereden hebben we de pinnacles bezocht, grappige vage rotspunten in het midden van een woestijn. Na het sandboarden (zonder wax, dus dat ging lekker (not)) Naar Kalbarri gereden. Een leuk stadje waar we de nacht ook doorgebracht hebben.

Dag 2; De volgende dag zijn we richting Monkey Mia gereden, onderweg onwijs mooie stranden en blauw water gezien (WAUW!!) Daar aangekomen gekookt en lekker wezen slapen, we kennen de groep inmiddels wat beter en het is gezellig!

Dag 3; We staan vroeg op om naar het strand te gaan en de zonsopgang te zien, maar het hoogtepunt zijn toch echt de dolfijnen! We zien ze zwemmen, beetje spelen en ze worden gevoerd. Lourien mocht ook nog een vis weggeven aan Flipper!
We hebben een lange rit voor de boeg (7 uur!) dus we gooien wat lekkere vefrissende drankjes in de eski en we bouwen een dikke partybus! Met de karaoke versie van queen's don't stop me now van ons is het een groot feest!
Aangekomen in coral bay springen we meteen het zwembad in en dat is natuurlijk zeer leuk allemaal!

Dag 4; Een onwijs hoogtepunt in oze reis! We boeken een dagtourtje op een boot en gaan een dag snorkelen! We zwemmen met Mantarays (soort haaien, kunnen tot 6 meter breed worden)vissen in alle kleuren en zelfs met haaien! Dat bij de haaien was the carwash, net als in de film inderdaad, allemaal visjes die de beesten aan het schoonmaken waren, super! Verder nog een berg redelijk grote schildpadden en veel koraal gezien en van een hele lekkere lunch genoten! Na dit mega mooie waterwonder was het weer bustijd, Exmouth was de volgende bestemming waar we 's avonds net voor zonsondergang aankwamen, die hebben we dan ook gezien en hij was beautifull!

dag 5: Een ander groot hoogtepunt! We rijden met zn allen naar Turquios bay en starten daar een nieuw snorkelavontuur. Dat was waanzinnig! nog mooier dan we gezien hebben! We zien prachtig koraal, vissen in alle kleuren van de regenboog en we zwemmen met grote schildpadden en zelfs een paar rifhaaien!!!! Onvergetelijk, we zijn dan ook uren en uren in het water geweest!
Na deze waanzinnige dag moest er natuurlijk nog wat misgaan, jaja, we hadden geen lift terug naar ons hostel! De busschauffeur was wat dingen aan het doen en de ander was ons vergeten, toen zaten we dus stuck again! Maar je kan op vervelendere plekken vastzitten. We zijn lekker nog een keer wezen zwemmen en hebben gewoon een feestje gebouwd met de andere mensen!

Dag 6: Om 4.00 vertrekken we vanuit Exmouth richting Karijini national park. Gelukkig gebeurde er onderweg eindelijk waar we al bang voor waren, de trailer band verdween! gewoon tijdens het rijden, boem, en weg was de band! Zaten we daar, midden in de outback! Maar ook daar hebben we weer het beste van gemaakt! heerlijk geluncht (met vliegen) en daara hadden de mannen alles gefikst, super!
's avonds aangekomen op onze bushkamp. We bezoeken nog een prachtige canyon waar we ook zwemmen, en het bordje poisond spiders hebben we gemist hahah! Geen gewonden maar prachtige uitzichtjes, staan onder een waterval (net als de shampoo reclame ja!)
's achts heerlijk in de swag geslapen en lekgestoken door de muggen, wat wil je nog meer!

dag 7: Vandaag hebben we de hele dag gewandeld, we hebben gezwommen in de meest mooie pools onderin de canyons en het was waanzinnig! springen vanaf rotsen, mega bombing met een aantal mensen van de groep en heerlijk zitten relaxen onder watervallen, onvergeetelijk! 's avonds nog een striptease gehad van de mannen van een andere busgroep, wij hadden het naar ons zin! Dit was nadat wij onze mannen hadden opgestookt om naakt door het kamp vna de anderen te rennen, dus ja, alles was absolutley hilarious!

Dag 8: We bezoeken in de morgen nog snel een waterpool (ook weer te mooi!) en daarna is het alweer bustijd! weer een lange dag in de bus. Gelukkig krijgen we tussendoor nog een lekke band maar verder ging alles goed. We deden ons weer tegoed aan de inhoud van de eski en vermaakten ons prima! We komen steeds noordelijker en we zijn inmiddels in een tropisch klimaat beland, warm en benauwd, maar opzich nog te doen. Via Port Hedland rijden we door naar 80 miles beach (met dodelijke bos kwallen, zout waterkrokodillen en andere dodelijke dingen waaronder schelpen!) Je snapt, daar konden we niet zwemmen. Wel een hele mooie zonsondergang en daarna de meest amezing sterren gezien, zeer zeer zeer heel veel!

dag 9: Deze ochtend weer vroeg op om een zonsopgang te zien, prachtig, wat een kleuren spel en wat is dat lekker wakker worden. We ontbijten en daarna rijden we in een keer door naar onze eindbestemming Broome. Daar aangekomen jumpen we meteen in het zwembad, dat hadden we verdient! De rest van de dag zien we nog wat van het dorpje en chillen in het zwembad.

Dag 10: Eigenlijk niet echt meer een tourdag, we hebben een heerlijk ontbijtje gehad en verder lekker in het zwembad gehangen.

Zo, dat was onze tour, we hebben onwijs genoten en ook hele leuke mensen leren kennen, het was super!
Volgende keer weer meer!

Cheers, Slante, Prost en sante!

• 17 Maart 2008 - 07:09

Anita:

Jemig meiden, de jaloerse factor stijgt weer hahahaha. Nee hoor hartstikke fijn dat jullie elke dag weer iets geweldigs meemaken.

Lourien, nog onwijs bedankt voor je kaartje, echt lief!! Ik heb trouwens nog een cadeautje voor je als je terug komt en ik heb eindelijk 1 van je boeken uit hahaha.

xxxjes Aniet

• 17 Maart 2008 - 08:41

Rianne:

WOW!!
    Dit tripje heeft echt alles in zich van een sprookje! Zo hoort het leven te zijn :)
    Nou, wij hebben hier afgelopen weekend ook een wijntje gedronken en was ook weer ouderwets gezellig. En vorige week op de verjaardag van Corina hebben Martine en ik een wijntje op jullie geproost! We vergeten jullie niet hoor :)

Tot snel, dikke kus!!!

• 17 Maart 2008 - 09:59

Mieke:

Hello
    Want klinkt dat allemaal super leuk zeg. Ik moet zeker ook een keer naar Ozzie!
    Goed om te horen dat jullie je vermaken!!

XX Liefs Miekie

• 17 Maart 2008 - 10:08

Jolanda:

Meiden wat een trip! Heerlijk om te lezen zo vanaf met afstudeerplekkie :)

Knufxxx

• 17 Maart 2008 - 10:32

Isa:

Hola chicas!!

Super verhaal weer!! Bizar trouwens al die giftige beesten...gelukkig niks gebeurd en hebben jullie alle afvallende banden, gemiste bussen en haaien weer overleefd:)
    Hier alles zijn gangetje; een rustig maar relaxed en gezellig weekend achter de rug. Nu weer aan de bak!
    We stay in touch!!

Kus Isa

• 17 Maart 2008 - 11:54

Miran:

Yo ladies, wat een heerlijke verhalen weer dit keer! De trip klinkt echt fantastisch en aan de foto's te zien was dat het ook! Wij willen er nog niet aan denken, maar onze trip zit er bijna op! Volgende week dinsdag vliegen we terug naar Nederland. Noord-Vietnam is echter prachtig, dus we vermaken ons nog wel even! Tot snel, kus Miran

• 17 Maart 2008 - 11:59

Ma:

Stuur nog wat van die prachtige kiekjes

• 17 Maart 2008 - 15:02

Mayo:

Wow super mooi om te zien allemaal.
    Geniet maar lekker v het warme weer. Hier is t koud :( brrr
    xxx

• 17 Maart 2008 - 16:56

Edwin:

Hello Ladies,

Het klinkt allemaal weer geweldig, ik wil ook. Nu snappen jullie waarschijnlijk waarom ik al die duikvakanties maak, geweldig toch, die onderwaterwereld. Heel veel plezier verder en tot de volgende mail maar weer.

Groetjes Edwin

• 17 Maart 2008 - 19:30

Miranda:

ECHT SUPER WEER !!!!

• 18 Maart 2008 - 11:03

Jebroer:

Wowie, wat een belevenissen weer! Al die foto's zijn weer een streling voor het oog, it's amazing mike!

• 18 Maart 2008 - 19:56

Leo En Truus:

Hey Saskia en Lourien,

Volgens ons hebben jullie het werkelijk ontzettend naar de zin in Down Under. Wij vinden jullie verslagen ontzettend leuk om te lezen. De foto's liegen er ook niet om. Wij hopen met zijn allen dat jullie het de resterende tijd nog beter naar de zin krijgen. We zullen regelmatig jullie reisverslag lezen /bekijken. Goede reis en geniet er maar van.

Groetjes,
    Truus en Leo.

• 18 Maart 2008 - 21:35

Shanky:

Dames echt weer een geweldig verhaal.. en die foto's helemaal mooi.. ;-)
    Het ga jullie goed en geniet ervan..

• 21 Maart 2008 - 16:18

Mees:

Lieve Lourien en Saskia,

Kijk dat is nog eens een zonsondergang.
    Van jullie reisimpressie en de foto's
    genoten.
    Via jullie site bedank ik ook nog even Louriens moeder en vader voor mijn prachtige paaskaart!Mamma leest dit toch.
    Mijn schoonzoon John wellknown van het
    badmintonnen bij Meteoor was helemaal
    weg van de dolfijn.
    Hij is dan ook een dolfijnen freak.
    Nog steeds heb ik de indruk dat jullie je bijzonder vermaken daar downunder.
    Ik hoop voor jullie op nog vele amazing
    moments.
    Liefs Mees.

• 28 Maart 2008 - 19:19

San:

He meiden. We hebben natuurlijk wel contact maar de verhalen lezen blijft erg leuk. Net of ik er zelf ook een beetje ben. Zo'n tour lijkt me helemaal geweldig. Hier gaat alles zijn gangetje, alles aan het afronden natuurlijk! Hopelijk blijft het met jullie allemaal goed gaan en lekker genieten he want het gaat nu wel erg hard en met de vlucht zal het allemaal wel goed komen. Jullie hebben je mondje en charmes wel bij!!!Hele dikke kus van mij en groetjes van Tom