Nieuwe avonturen...! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu Nieuwe avonturen...! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu

Nieuwe avonturen...!

Door: Saskia en Lourien

Blijf op de hoogte en volg Lourien en Saskia

31 Maart 2008 | Australië, Cairns

Hallo Allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat we een verhaal gepost hebben dus ga er maar weer voor zitten! Waar zijn we gebleven?
Broome...Het plan was om een week in Broome te blijven maar na 2 dagen hadden we het daar wel gezien dus hup weer de vliegtickets omboeken naar een eerdere vlucht, gelukkig ging dat in 1 keer goed en zaten we dezelfde middag nog in het vliegtuig op weg naar darwin, uiteraard saskia en lourien in een vliegtuig dat kan niet helemaal goed gaan dus hadden we dit keer een vertraging van 4 uur en een onverwachte tussenstop, omdat de luchthaven dat zo sneu vond voor ons kregen we ieder 15 dollar om in het restaurant voor de te lunchen ( we hebben het er goed van genomen) en gratis champagne in het vliegtuig :)!Wij waren helemaal tevreden!
Omdat we zoveel zin hadden om naar de Oostkust te gaan en Darwin vol bleek te zitten met aborigionals hebben we ook de Darwin naar Cairns vlucht omgeboekt en na een leuke dag in Darwin zijn we naar Cairns gevlogen! Uiteraard moest er iest zijn in het vliegtuig, gelukkig was het dit keer alleen dat ze geen thee en koffie konden schenken dus om het goed te maken kregen we een heerlijk ijsje!
Doen we toch allemaal best goed!
In Cairns aangekomen was het zonnig en dat is mooi want de afgelopen dagen heeft het hier pijpenstelen geregend!
Na een dag of 2 hebben we onze verloren in Honk-Kong maar weer terug gevonden jongens alias werkmaatjes alias citroenenplukkers weer ontmoet! Dat was natuurlijk een hele leuke ontmoeting en de sfeer was er vanaf het eerste moment weer in! Dus hebben wij een tent gekocht en zijn we gezellig met zijn vieren naar het noorden van Cairns getrokken om te kamperen! We hebben vooral heel veel gereleaxt! Eerste plek waar we gestopt zijn was Port Douglas, daar hebben we 2 dagen doorgebracht, we hebben daar kokosnoten geslacht, dat is nog een beste klus en daarna een poging gedaan om het sap op te drinken..BAAAH! Daarna doorgereden naar Mossman, daar hadden we weer een leuke camping met een 50meterbad om in te zwemmen! Daar hebben we onze maatjes even laten zien dat wandelen ook leuk kan zijn, door het regenwoud gewandeld met stroomende riviertjes waar we in hebben gezwommen, beetje jammer van zo'n sterke stroming, als de jongens er niet bij waren geweest lagen we nu aan de andere kant van de rivier! Leuke slang en leguaan tegengekomen :)!
Na Mossman zijn we doorgetourd naar Daindree, dat is echt midden in het regenwoud waar we vooral nix hebben gedaan en de volgende dag snel weer vertrokken want zo'n feest was het niet op die plek! Dus hup naar Cape Tribulation waar we weer een leuke camping hebben gevonden, het minder leuke was dat het begon te regenen en onze tent niet waterdicht bleek te zijn, midden in de nacht tent verplaatsen en ellende, maar we bleven er gezellig bij lachen! We hebben daar een 4wd-track gedaan naar Bloomfield...ooohh wat is de waanzinnig! Wij hebben zelf ook in die grote landcruiser gereden, door de rivieren, over de meest hobbelige wegen, we hebben zelfs op een stuk bossen/struiken/begroeiing/iets weg moeten kappen omdat we niet verder konden! Wat een avontuur was dat! 2 guppen in zo'n grote auto scheuren over de "weg"!
Helaas omdat de regen aanhield moesten we terug naar Cairns want kamperen met regen zonder waterdichte tent is geen succes! Maar wij zouden geen Saskia en Lourien heten als we daar niet even achteraan gingen, dus op naar de winkel waar we hem gekocht hebben en een nieuwe tent gevraagd, het meisje deed helemaal niet moeilijk, keek niet eens naar de tent die we inleverde en we mochten een nieuwe uit zoeken! We hebben natuurlijk een betere en duurdere tent uitgezocht die we zo mee mochten nemen :)!
Nu zijn we terug in Cairns en staan op een leuke camping, nog steeds met het gezelschap van onze nederlandse boeren vrienden!
De campings zijn hier allemaal erg goed, er is altijd een campingkeuken met bbq, magnetron, broodrooster, grote koelkast waar iedereen zijn spullen in kan zetten, dus wij hebben niets te klagen!
We genieten ervan om weer lekker te kamperen en het slapen op een 1mm matje kan er dan ook wel bij!
Dit was het weer voor deze keer, wat de plannen nu zijn lezen jullie in het volgende verhaal!

Cheers, Liefs van Ons

Ps Ps ps: Jammer jamme jammer! Ik (lourien) heb een nieuwe camera gekocht maar waarschijnlijk zijn de foto's te groot om op de site neer te zetten dus ik kan jullie helaas geen foto's aanbieden van deze trip! We proberen het later deze week nog even op een andere computer via een andere manier dus hopelijk gaat het nog wel lukken!!! Maar gelukkig is er altijd nog google dus google maar even alle leuke plekjes waar we geweest zijn!!

• 31 Maart 2008 - 05:59

Ma:

Jammer dat er geen foto"s zijn, hoop dat het deze week wel lukt.
    Ook hier regent het regelmatig.
    Probeer ook van de oost kust te genieten,nog maar goed zes weken dan zijn jullie weer thuis

• 31 Maart 2008 - 13:59

Daan En Henny:

Heel mooi verslag, jammer van de tent, maar een duurdere terug krijgen lukt je hier zelden. Ik ga even werken, moet ook gebeuren .tot snel.
    Hgb Daan.

• 31 Maart 2008 - 15:23

Mayo:

Lieverd!
    Wat een avonturen weer zeg. Echt gaaf!
    Thanks voor je sms en geniet!!
    Dikke kus

• 01 April 2008 - 20:56

Mama:

Campingkeuken, bbq, magnetron, broodrooster, grote koelkast..... Dat is toch geen kamperen !! Het 1 mm. matje gaat er meer op lijken ! Hoe is 't met muggen, muskieten en andere insekten ? Dat hoort toch allemaal bij kamperen ? We zijn benieuwd hoe jullie over een aantal weken naar Nederland terug vliegen, zou dat in één keer goed gaan ?
    Geniet van jullie autoreis langs de oostkust, we horen graag hoe dat gaat !

• 04 April 2008 - 08:02

Bella:

Oh oh jullie zouden een boek kunnen beginnen met alle avonturen, waar helaas ook de missers bij horen! Maar uiteraard fixen jullie gewoon weer ff een ijsje ipv thee/koffie en een grotere, betere tent, dus doen jullie goed!!
    Maarre jammer van de foto's, maar dat komt wel als jullie weer terug zijn!
    Nou ik ga even werken..lekker relaxed dagje!
    Bye meiden en have fun.
    xxxx