Shunshine coast and Brisbane - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu Shunshine coast and Brisbane - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu

Shunshine coast and Brisbane

Door: Saskia en Lourien

Blijf op de hoogte en volg Lourien en Saskia

28 April 2008 | Australië, Surfers Paradise

G'day everybody!

Even een nieuwe update met nieuwe verhalen en avonturen!
Na rainbowbeach zijn we doorgereden naar Noosa Heads, een heel leuk plekje met een super mooi strand. We besloten om in een hostel te overnachten omdat de campings allemaal erg ver van het dorp verwijderd waren. In het hostel meteen wat leuke mensen ontmoet en we hebben 3 leuke dagen gehad daar! Het regende 3 dagen lang maar we hebben het gewoon leuk en gezellig gemaakt! We zijn naar een enorme toeristen markt geweest in een dorpje verderop, leuk wezen stappen en natuurlijk ook wezen shoppen want dat hoort er tenslotte bij als het regend!
We hebben nog een klein eilandje bezocht waar we nog wat kangaroe's gespot hebben en we hebben ons goldy een klein stukje laten 4 wheel driven.... (het lukte nog ook!)

Na Noosa zijn we vroeg opgestaan en zijn we richting ons Steve Irwins zoo gereden! Een dagje slangen kijken, koala's aaien, kangaroes knuffelen en olifanten voeren! Echt heel erg leuk om te zien allemaal! We staan nog op de foto met een ENORME phyton om ons nek heen (en echt, die beesten zijn zwaar!) We hebben een super gave krokodillen/slangen/vogel show gezien, wat tijgers in het water zien rondspringen en alle echte ozzie beesten gezien! Helemaal super, onwijs leuke dag gehad!

Na het dagje dierentuin zijn we doorgereden naar Brisbane, een leuke gezellige en grote stad waar we heerlijk hebben rondgehangen en gelopen. Uitzichtje, botanic gardentje, slapen in het park (in de zon) en gezellig op de camping met onze buren aan de wijn. Nog een ierse pub bezocht maar daar hebben we niet lang van kunnen genieten, alles ging op een donderdagavond om 12 uur dicht! bizar....
Nadat we van de camping verwijderd waren (ja, sommige mensen kunnen ook niet tegen een beetje geluid op de camping, heel kinderachtig..) zijn we op een andere camping gaan staan en hebben nog wat bekenden ontmoet.
Een iemand had nog een leuk idee, het blonde meisje ging met de sleutels naar de auto, doet de achterbak open en gooit m dicht om er vervolgens achter te komen dat de sleutels er nog in lagen! (juist ja, Sasje in actie, 5e keer al in je leven??) Maar gelukkig was de meneer van de camping heel aardig en heeft op zijn naam de Anwb laten komen dus het was geen hoge rekening maar alleen wat biertjes!

Vandaag zijn we vertrokken uit Brisbane en doorgereden naar surfers paradise, een heel leuk stadje!
We staan op een camping 5 meter achter het strand en niet zo heel ver van het dorpje af, het is gezellig hier!
We kijken nog wel even hoe lang we hier blijven hangen, anders in de volgende stop Byron bay!

Dat was het weer voor vandaag, we willen liever niet meer horen dat we al bijna terug moeten want daar praten we vooral niet over!!!!!

Liefs van ons!

• 28 April 2008 - 05:06

Pa /Ma:

Ook wij zijn weer terug, en gaan weer aan het werk.Dat met die slang om je nek kan in maleisie ook maar heb het maar niet gedaan, wel met andere dieren op mijn arm gestaan, dat zie je wel als je thuis kom.

• 28 April 2008 - 07:24

Isa:

Klinkt weer super meiden!! Hier een heel mooi weekend gehad, prachtig weer. Helaas vandaag weer een mindere dag en (over)morgen met koninginnennacht/-dag hopelijk wel iets beter..maar ze voorspellen niet veel goeds!
    Feyenoord kampioen geworden, dus een drukte in de stad ivm de huldiging. Jaja..ik denk ik deel het even mee!
    Woensdag en donderdag vrij, nog geen concrete planning maar lekker genieten en feestvieren sowieso!
    Verder weinig bijzonders eigentlicht!

xx

• 28 April 2008 - 08:50

San:

He meiden, wat een avonturen weer. Handige stunt hoor sas met die sleutel!
    wel lachen natuurlijk. trouwens weer mooie foto's, krijg je er altijd een beter idee bij( aangezien ik sommige foto's natuurlijk ken). hier gaat alles goped. ik heb lekker nu een weekje vrij, wnat moet mijn dagen opmaken i.v.m met mijn nieuwe baan natuurlijk) Tom is ook de hele week vrij, dus we gaan 3 dagen lekker even weg. woe is het natuurlijk k dag, dus dan gaan we lekker naar amsterdam. Hopelijk is het dan lekker weer, want de zon is nu weer ver te zoeken in dit landje!!!!
    geniet nog lekker he meiden en doe geen dingen die ook niet zo doen.
    liefs san en tom

• 28 April 2008 - 13:02

Ireen:

lalala jullie komen bijna terug!!!! tralalalal joipeiie de poeppie
    je zou toch over mmmm weinig tijd al terug komen ff denken...
    19 dagen.. dus dat is 445 uur (exact vanaf nu ;P) dus dat is 26700 min en dus 1602000 sec :P haha en nu alweer minder... denk benadruk het ff :P voor de mensen die kansloos thuis zitten (al 4 weken :P)

dikke kusssssssss

• 28 April 2008 - 17:19

Mees.:

Lieve Lourien en Saskia,

Kan me er alles bij voorstellen:je sleuteltjes nog in de auto!
    Kofferdeksel dicht sleuteljes even op de hoedenplank gelegd!
    En daar sta je dan.Gelukkig stond ik voor mijn huis en lagen er reservesleutels binnen.Ff anders dan in jullie geval,maar bij de gedachte breekt het zweet me nu weer uit.
    Wat een fraaie foto's zijn het weer.
    Bedankt voor alle wederwaardigheden.
    Geniet er nog maar 1602000 seconden van.
    Liefs Mees.

• 29 April 2008 - 09:16

Gab:

Schatten!!
    Wat een avonturen nog steeds! Ik zit alweer braaf twee maanden achter mijn bureau... Maar vind het heerlijk thuis dus is niet erg! Prive is er wel veel veranderd, uit met Ruub sinds 1,5 maand, ik heb er een punt achter gezet, dus voor de eerste keer een vrijgezellenleven voor mij. Gaat best goed! :) Vanavond lekker K-nacht, gaan jullie dat ook nog een beetje vieren met de Nederlanders in de buurt? Weer een reden voor een wijntje zou ik zeggen. Veel plezier dames!!

dikke kussen van Gaab

• 29 April 2008 - 15:13

Mayo:

Ik vind het wel leuk hoor dat je al snel naar huis komt. :-) Kunnen we weer lekker bijkletsen!
    Maar geniet er nog ff van meid.
    Hier lekker vanavond koninginnenacht en morgen konininnedag vieren!!! Jeui!!
    Nederland is soms ook best leuk.
    Tot gauw lieverd!!
    Kus

• 04 Mei 2008 - 08:09

Mees:

Lieve Lourien en Saskia,

Hoewel je het er liever niet over hebt
    toch even over jullie terugkeer naar Nederland!?
    Hoera!Deze week ontving ik de Bonusfolder van A.H. en wat zie ik?
    Ook daar houden ze toch al rekening met jullie komst:Ze hebben een uitgebreide voorraad nieuwe (of oude?)Australische
    wijnen ingeslagen.
    Je ziet het: zelfs de grootste die op de kleintjes let is al op alles voorbereid.
    Maar have daar nog wat fun en neem er nog maar een op de goede afloop.
    Liefs Mees.

• 05 Mei 2008 - 09:39

Daan:

Het is wederom een mooi verhaal, en voor jullie gaat het opschieten.
    Nu hier is het ook mooi weer, en daar gaan we eens lekker van genieten.
    Nog veel plezier daar.

Hg Henny en Daan.

• 05 Mei 2008 - 09:39

Mama:

Dan ben ik nu naar A.H. om wijn in te slaan. Moet ik ook al bruine broodjes met kaas meenemen of hebben jullie die liever vers ?

• 06 Mei 2008 - 20:15

Tante Loet:

Okay, ik zal niet zeggen dat jullie ondertussen al bijna in het vliegtuig terug zitten want dan gaan jullie vast heel hard huilen. Nog veel plezier , sterkte met de reis......terug
    en tot ziens op 24 mei!!!

• 07 Mei 2008 - 07:39

Anita:

Hey meiden,

Geniet nog maar eventjes van jullie paar dagen Ozzie! Ben echt benieuwd naar alle echte verhalen en foto's!

Dikke kus Anita