Hallo'tjes - Reisverslag uit Perth, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu Hallo'tjes - Reisverslag uit Perth, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu

Hallo'tjes

Door: Saskia en Lourien

Blijf op de hoogte en volg Lourien en Saskia

06 Maart 2008 | Australië, Perth

HalloHallo Allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dus wij dachten; laten we iedereen weer eens op de hoogte brengen van onze belevenissen!
Nadat we naar het zuiden van Perth zijn getrokken was het weer tijd om een hostel op te zoeken want bij onze "vriend" Brad in huis was geen optie meer! Om even te explanen waarom; We hebben nog nooit zo'n vaage familie gezien. Moeders was werken, Brad naar zijn vrienden of naar de sportschool ( waar we overigens ook nog een keer gratis gesport hebben, uiteraard waren wij daar niet op voorbereid, maar in een pyamabroek en allstars was het best leuk!) Maar goed om bij ons verhaal te blijven, wij zaten dan dus alleen in dat gigahuis ons een beetje te vervelen want we konden ook geen kant op! Moeders kwam thuis, ging aan de wijn, gooide het eten op tafel met het verzoek of wij dat even klaar konden maken! Nu houden wij van koken maar how er zijn grenzen :)!

Hostel gevonden in Perth en ook dat was een verhaal appart! Er zaten daar vrijwel alleen maar Ieren die de hele dag stomdronken waren en uit waren op een gevecht! Erg gezellige sfeer dus! Dus uiteraard weer opzoek naar een volgend hostel! In dit hostel hebben we zelfs een fitnessruimte waar we optimaal gebruik van hebben gemaakt! We hebben er vooral erg goed naar gekeken :)!

Wat we de laatste dagen allemaal gedaan hebben? Het leven was eigenlijk gewoon gewoontjes! Dagje strand waar we een zeeleeuw/hond/iets in de zee hebben gezien, dagje IKEA, jaja en hij is idd precies hetzelfde als in Nederland, ook de hotdog voor een dollar en een softijsje voor een dollar!
We hebben nog meer op het strand gelegen en de kroeg in geweest! Ook lekker koffie gedronken in ons favoriete restaurant!
Op een mooie avond zijn we naar Kings Park geweest, de bedoeling was de zonsondergang te zien maar die was allang vertrokken eer wij daar aankwamen, toen hebben we ontdekt dat domino's pizza ook in het park levert!
Uiteraard nog een dagje Botanical Gardens, die hebben ze ook in elke stad!
En het hoogtepunt van de week; wij dachten gezellig met een groepje naar een comedyfilm te gaan aan het strand maar het was een japanse kinderanimatie! Al met al was het best een leuke film!
Op zaterdag is er een markt in Frementle, leuk plekje hier net 20 minuten vandaan, dus we hadden een echt zaterdagsgevoel!

Vorige week werden we aangesproken door een jongen op straat met de vraag of we voor Greenpeace wilde werken, dat klonk ons wel goed in de oren maar we zouden alleen maar voor 2 dagen kunnen werken omdat we daarna weer op tour gaan, dat was volgens deze iets te brede kerel geen probleem!
Dus wij vandeweek naar een sollicitatie gesprek! We waren erg goed voorbereid, uhm kater want de avond van te voren was het backpackersnight, verslapen, dus we hadden wel geteld 15 min om ons aan te kleden en erheen te lopen!
Eenmaal in de sollicitatieruimte kwamen we niet meer bij, Lourien had in de haast haar shirtje binnenstebuiten aangetrokken! Heel lullig op een sollicitatie :p!
Toen die meneer eenmaal begon te vertellen dat je echt minimaal 3 maanden beschikbaar moest zijn hebben we de ruimte toch maar weer stilletjes verlaten!

Morgen (7 maart) gaan we weer op een 10daagse tour naar het Noorden, helemaal omhoog tot aan Broome waar we 24 maart het vliegtuig proberen te pakken naar Darwin! We hopen dat het deze keer goed gaat, we zijn voorbereid want er zijn alweer wat mailtjes en belletjes heen en weer gegaan omdat de vliegmaatschappij er een sport van maakt ons in de stress te brengen door onze vluchten zonder enige reden te cancellen!
Maar dit keer zijn we goed voorbereid en wij gaan er een sport van maken de vliegmaatschappij zo vaak mogelijk te bellen om te vragen of alles nog in orde is! Dus wij verwachten 24 maart naar Darwin te vliegen!
Om alvast een tipje van de sluier op te lichten over onze tour; We gaan met haaien snorkelen :)!
Mochten jullie nu een tijdje niets van ons horen zijn we echt niet opgegeten door de haaien maar zijn we druk met onze tour!

Mensen tot de volgende keer weer!
Dikke kus en Cheers!

• 06 Maart 2008 - 05:49

Irene:

sas je ligt op mijn bed... voel je je nu erg dichtbij hahahah!

tot mails
    kusssss

• 06 Maart 2008 - 09:15

Jebroer:

Hoi zus, gefeliciflapstaart met je vader! Succes met jullie (vlieg)reis en als je terugkomt eventjes afkicken van de alcoholverslaving? :D

• 06 Maart 2008 - 11:09

Ma :

Wist niet dat jij koffie dronk saskia
    De kiekjes zien er weer mooi uit, weer beter als hier zo te zien

• 06 Maart 2008 - 16:08

Mayo:

Haaien!!! Lieve schat kijk je wel uit. Brr echt te eng. Ik ben begonnen met kickboksen :). Echt hardstikke gaaf.
    Goed bezig he van mij ;) hihi.
    Nou tot gauw meid.
    Veel plezier.
    Kus

• 06 Maart 2008 - 18:21

Miranda:

ziet er weer perfect uit, have fun met jullie tour!!
    Dikke kus

• 06 Maart 2008 - 19:52

Nicolien:

veel plezier op je (vlieg)reis, en maak maar mooie fot's van die haaien

• 07 Maart 2008 - 08:29

Mees:

Lieve Lourien en Saskia,

In ieder geval hebben jullie je toch in zekere zin ingespannen voor Greenpeace.
    Dat dekbed hadden ze ook liggen in Barendrecht.
    Groet de sharks en een goede vlucht
    heen en terug!
    Liefs Mees

• 07 Maart 2008 - 13:42

Correline:

hoi lourien en saskia
    leuke foto's hebben jullie
    wel een beetje jammer dat jullie niet gingen koken ;)
    heel veel plezier daar,en ik mail jullie nog wel eens
    groetjes en veel liefs correline

• 09 Maart 2008 - 11:19

Bella:

Klinkt goed in dat huis met een wijndrinkende moeder die jullie aan het koken zet, wat zwaar mislukt is uiteraard;) Goed bezig.
    Ieren zijn zeker strijdlustig, ze waren ook op Tenerife en constant aan de zuip (wat natuurlijk niet altijd verkeerd is) maar ook constant heel erg aanwezig en overdreven!
    Grappig dat ze daar ook Ikea hebben!! Jammer dat Greenpeace jullie niet wilde hebben...moeten ze toch weer wat potentiele leden missen, die jullie zo hadden binnengehaald!
    Jullie nu aan het touren en bijna naar Darwin!
    Klinkt goed tussen de haaien snorkelen!
    Have fun!!
    Kus!!

• 11 Maart 2008 - 16:55

Mayo!:

Hey lieverd!
    Bedankt voor je kaart. Echt hardstikke lief! Tot gauw en nog lekker genieten he.
    Ben beetje grieperig nu :(
    Komt door t rotweer hier :(
    Kus

• 13 Maart 2008 - 09:27

Mees.:

Lieve Lourien en Saskia,

Jullie kaart ontvangen hartelijk bedankt.
    Heb hem gelijk doorgespeeld aan mijn kleinzoon Nik die over een poosje z'n spreekbeurt over Australie moet houden.
    Houd het hoofd ondanks alle vino koel.
    Liefs Mees.