Hippie, Zen en Back to Basic - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu Hippie, Zen en Back to Basic - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu

Hippie, Zen en Back to Basic

Door: Saskia en Lourien

Blijf op de hoogte en volg Lourien en Saskia

08 Mei 2008 | Australië, Sydney

Hallo Iedereen!

Hier weer een verhaal om jullie op de hoogte te stellen van onze belevenissen!
Vorig verhaal eindigde bij Surfers Paradise waar we 1 nacht geweest zijn! Volgende dag zijn we doorgereden naar Byron Bay omdat iedereen hier zoveel goede verhalen over had, waren wij uiteraard ook wel erg benieuwd naar dit paradijs! Wat we daar aantroffen was alles behalve een paradijs tenzij je houd van de hele dag stoned zijn!
Het hele dorp bestaat uit echte hippies, vaage figuren en drugs!
We zijn maar begonnen met een smile-meditatie met Tibetaanse monniken om een beetje in sferen te komen!
Volgende morgen de dag begonnen met Yoga maar we voelden ons nog steeds niet helemaal thuis tussen het hele zooitje!
Het werd ook steeds kouder in de nacht dus het kamperen hebben we ook op moeten geven, nu konden we gelukkig wel van die camping af en opzoek naar een " normaal" hostel!
( iemand nog een tent kopen? )
Eenmaal in het nieuwe hostel aangekomen voelde we ons weer een beetje meer thuis dus was het tijd voor een feestje! Een avondje stappen in de beruchte " cheeky monkeys"....wat een chaos is dat zeg....dansvloeren hebben ze daar nog nooit van gehoord dus het was dansen op de tafels, we hebben een super avond gehad!
In Byron Bay hebben we nog een mooie vuurtoren bezocht waar we een prachtig uitzicht kregen over de oceaan!
En een wandeling langs het strand doet het ook altijd goed.
Nog een dagtripje naar het plaatsje Nimbin gemaakt wat helemaal de kroon spande! Zodra we uit de auto stapten keken we onze ogen uit! Dit plaatsje is nog hippieer dan hippie en de drugs vliegt je om de oren, letterlijk en figuurlijk!
Het is daar heel normaal dat mensen in je oor fluisteren ( nou ja fluisteren, schreeuwen) wat er in de aanbieding is en of je wat wilt kopen...en dan hebben ze het niet over broodjes op de markt!
Na 5 dagen hebben we Byron Bay verlaten en zijn we naar Coffes Harbour gereden waar we een dagje sightseeing hebben gedaan en lekker uit eten zijn geweest tussen de bowlsclubbejaarden!
Volgende dag snel verder naar Port Macquarie waar we terecht kwamen in een heel leuk en gezellig hostel maar na een dagje sightseeing hadden we ook dat wel weer gezien dus hup naar Sydney!
We zijn dus weer terug in Sydney en zijn uiteraard weer in het hostel waar we ook begonnen zijn...! Maar de trip zit er nog niet op want we hebben nog een week lang om van alles te beleven hier in Sydney.
Gister hebben we helaas afscheid moeten nemen van ons Goldy ( graag een minuutje stilte) want we hebben haar terug gebracht naar waar ze vandaan kwam!
Dus we zijn weer terug bij de benenwagen!
Om alvast een tipje van de sluier op te lichten: Maandag gaan we allebei een skydive maken !!!! AArrgghh!
Tot het volgende verhaal!

Cheers, Liefs van Ons

• 08 Mei 2008 - 07:52

Jolan:

Hai Chica's,

Leuke story again...
    Geniet van jullie laatste weekje!!!
    En bikkels hoor dat jullie gaan skidiven. Succes ermee :)

Knufxxx

• 08 Mei 2008 - 08:02

Marlieke:

Woehoe!!!
    Kan ik ff langskomen?
    Ik wil ook in de lucht duiken!
    Have fun:)
    Kus

• 08 Mei 2008 - 08:06

Rian:

Supercool skydiven!:P

Nog een superweek gewenst..enne, jullie komen terug in lekker zonnig zomerweer, 26 graden, heerlijk toch!

Kus!

• 08 Mei 2008 - 12:58

Bella:

Klinkt weer helemaal fantastisch! Jammer dat het daar wat kouder wordt voor de tent..hier wordt het juist wat warmer! Heerlijk dus.
    Van het weekend even to the beach!! Werd wel tijd!
    Jullie verhalen blijven avontuurlijk he...oh oh wat heerlijk om te lezen:)
    Hier weinig nieuws behalve dat ik bijna weekend heb!!!
    Geniet van de laatste week in Sydney!!
    Kus Isa

• 08 Mei 2008 - 20:22

Miranda:

have fun met skydiven !!!
    Tot volgende week, dikke kus

• 09 Mei 2008 - 08:41

Mayo:

Geniet nog even daar!!
    En tot heel snel!
    Dikke kus Mayo

• 12 Mei 2008 - 08:59

Mees:

Lieve Lourien en Saskia,

Als ik dat hippieverhaal zo lees,zou ik
    zeggen neem dan nog maar liever een wijntje.
    Nog veel plezier en een goede terugreis gewenst.
    Tot ziens in skyblue Hellevoetsluis.
    Liefs Mees.

• 13 Mei 2008 - 07:05

Daan.:

Nu we horen wel hoe het springen is afgelopen.
    Lijkt mij wel een hele ervaring tussen de hippies.
    Tot Ziens