The Southern Curl - Reisverslag uit Perth, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu The Southern Curl - Reisverslag uit Perth, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu

The Southern Curl

Door: Saskia en Lourien

Blijf op de hoogte en volg Lourien en Saskia

22 Februari 2008 | Australië, Perth

Na een poosje afwezigheid weer een berichtje van ons!

Vorige week woensdag zijn we vertrokken met een hop on hop off bus richting het zuiden. We konden uitstappen waar we wilden en de bus pikte ons dan ook weer op! Heel handig!
Na een mooie tocht langs de kust en wat leuke plaatsjes kwamen we aan in Dunsborough, een klein plekje aan het strand. We zaten in een zeer leuk hostel, met hangmat, tuin, zee, strand en een gezellige sfeer. Fietsen konden we gratis huren en elke middag ging er een busje naar de supermarkt, reuze handig! De eerste avond maakten we kennis met David, een net iets te snel zakenmannetje uit Perth, maar heel heel grappig, hebben helemaal in een deuk gelegen! De volgende dag heeft hij ons meegenomen met de auto de omgeving door. Heel leuk, wat wijngaarden langs geweest (en geproeft!) een bierbrouwerij bezocht, een kaasproeverij gezien en als beste een chocolade company bezocht waar we gratis chocola mochten eten!!! Wij waren de gelukkigste mensen op aarde op dat moment! David was blijkbaar een zonnebrillenhandelaar want na een paar uur kon hij het niet meer uitstaan dat wij goedkope zonnebrillen droegen en heeft hij ons even twee polaroid zonnebrillen cadeau gedaan! 's Avonds kwam er een vriend van hem langs en hebben ze ons getrakteerd op een valantijnsdiner hahah, dat was heel grappig allemaal, zeer gezellig ook! We zien ze binnenkort ook nog even terug in Perth.

De volgende dag wat rondgefietst, de omgeving bekenen en het dorpje door geweest. Het weer was wat minder geworden, bewolkt en zelfs, jaja, koud!
De dag daarna werden we door de bus weer opgepikt en reden we naar Margaret river, maar eerst hebben we de tourguide en de hele bus overtuigt om langs de chocolade company te gaan en een wijngaard! hahah, het is ons gelukt ook, wee naar het goddelijke chocolade wonder! Heerlijk!
's avonds met 3 gezellige Engelsen een italiaan en de tourguide naar een pub geweest, gegeten en wat gedronken, het was zaterdagavond en wij dachten heel de avond door te kunnen gaan, maar nee, de pub ging dicht om 12.00!
De zondag hebben we het stadje verkend, opzich niet heel erg groot maar wel gezellig, helaas begon het ook te regenen en was het nog steeds koud!
Maandag zijn we met Allistar, Ben en Cath (de 3 Engelsen) op kano tour gegaan! Heel erg leuk, in de stromende regen gaan kanoen, echt een uitdaging moet ik zeggen! We hebben een native lunch gekregen, allemaal producten van het land en van de natuur, de meest vage vruchten, apart noemen we het! Wel heel leuk om te proberen. Als laatste heeft de dutchie/englisch kano nog een fles wijn gescoort door het winnen van de kano race!

De volgende dat reden we door naar Albany, heel leuk, Lourien heeft een 62 meter hoge boom beklommen, we hebben een wandeltochtje over de boomtoppen gemaakt, een prachtig strand gezien en genoten van de omgeving! In Albany was het gewoon koud! 15 graden, niet normaal gewoon! Het stadje was klein maar fijn. We hebben een nacht daar geslapen en de volgende dag weer terug naar Perth gegaan met de bus. Nog even via een wijnproeverij (de meest lekkere tot nu toe!) en wat uitzichtjes van de zee, rotsen en land gehad, heel leuk!

We hebben genoten van de hele tour, echt heel mooi om te zien allemaal!

We zitten nu tot 7 maart in Perth, dan gaan we met een tour van 10 dagen naar Broome (jaja, langs de westkust/snorkelen/zwemmen enz enz enz)!

Wel, proost en cheers!

• 22 Februari 2008 - 07:33

Ma:

Inderdaad mooie zonnebril
    Hoop voor jullie dat het weer wat is op geknapt
    Kan jij geen boom klimmen Saskia??

• 22 Februari 2008 - 09:04

Mees:

Lieve Lourien en Saskia,
    Bericht gelezen foto's bekeken.
    Zo'n regenponcho is toch weer even anders
    als met die zonnebrillen.
    Doet wat Hollandser aan vooral als ik nu naar buiten kijk en de wind gezellig hoor loeien!
    Doei Mees

• 22 Februari 2008 - 10:40

Jolanda:

Meiden,

Leuk leuk weer een message from aussie.
    Zo te lezen was het een top valentijn! Wijn, kaas, chocolade, nieuwe zonnebrillen en ook nog een diner! Doen je zeer goed daar :)
    Begon al weer aardig groen te zien van jaloezie. Tot die foto met die regenponcho's wat natuurlijk veels te herkenbaar was. Hoop voor jullie dat het weer snel is omgeslagen daar, en jullie nu inmiddels weer optimaal gebruiken kunnen maken van jullie brilletjes!
    Veel plezier in Perth nog en alvast succes met de volgende trip.

Knufxxx

• 22 Februari 2008 - 11:48

Miran:

Hee Lourien en Sas, wat zien de foto's er weer super uit! Ben wel jaloers dat jullie nog tot mei hebben.. Bij ons zijn de laatste vier weken aangebroken; we zijn vandaag gearriveerd in Vietnam! Heerlijke verhalen en sorry hoor, maar mannen die je zonnebrillen cadeau doen? Bestaan die nog? Nou geniet ervan en ik weet het zeker: Aussie komt zeker op mijn verlanglijstje voor een volgende reis! Kus Miran

• 22 Februari 2008 - 15:02

Mayo:

Actief bezig geweest in die boom lourien! Echt wat voor jou hihi.
    Lekker hoor nieuwe zonnebrillen tegen dat felle zonnetje. Hebben we hier momenteel niet nodig. Tis brrrr klote weer! :(
    Nou meiden veel plezier en proost!!
    xxx

• 22 Februari 2008 - 17:17

Miranda:

Echt weer wat voor jullie om nieuwe zonnebrillen te ritselen, op de foto te zien inderdaad zón snel zakenmannetje!!!!

• 22 Februari 2008 - 17:40

Jebroer:

Nice, nice nice. Wat een fijne dingen maken jullie ook weer mee (behalve het 'snert'weer ;) )lekker wijnproeven en chocolade eten, boompjes klimmen en kano varen. Veel plezier de komende weken (het duurt heus nog lang hoor tot april!)

Groetjes!

• 23 Februari 2008 - 07:21

Petra:

Boehoehoe, ik wil ook chocolade!!!!!!!!

Geniet ervan!
    Kus

• 28 Februari 2008 - 20:10

Shanky:

Dames weer een fantasties vehaal.. en die brillen zijn helemaal leuk..
    Geniet er van en op naar ut volgende verhaaltje.. :-)

X

• 04 Maart 2008 - 14:28

Daan En Henny:

Ziet er weer grandioos uit, ondanks het mindere weer.
    Als jullie nog een bril over hebben, snel verkopen daar.
    Nu weer bedankt voor de plaatjes, ik ga werken.
    Hg Henny en Daan

• 05 Maart 2008 - 01:09

Irene:

poncho van beatstad??? hahaha
    lekker regenen geniet ervan!!!!!

hele dikke kus stelletje gekken!!!

• 05 Maart 2008 - 22:37

Jacco:

Aloha,

Bomen klimmen, bierbrouwerijen, kaas proeven en romantische valentijn diners....het bruist weer lekker aan de overkant ;-)

Weer geen meloen verhaalthe bambi ;-)
    Dikke kus

• 09 Maart 2008 - 11:08

Isa:

Top verhaal weer..jaja lees het nu pas...Nice pictures, sunglasses en uitzicht, doen jullie weer goed!!!
    xx