Rottnes Island - Reisverslag uit Perth, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu Rottnes Island - Reisverslag uit Perth, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu

Rottnes Island

Door: Saskia en Lourien

Blijf op de hoogte en volg Lourien en Saskia

10 Februari 2008 | Australië, Perth

Hallo iedereen,

Hier zijn we weer met een nieuw verhaal!
Vrijdagmiddag zijn we samen met onze ozzie vriend Brad met de Ferry naar Rottnes Island vertrokken om gezellig een weekendje te kamperen!
Het is een eiland hier 40 min. vandaan en mensen komen hier om lekker te ontspannen en wij snappen heel goed waarom...
Dit eiland is echt het meest prachtige eiland wat we ooit in ons hele leven hebben gezien! Echt WIT zand en helder blauw water...
Na het opzetten van de tent was het tijd om te verkennen wat er allemaal te doen was op het eiland en snel liep onze gedachten naar Texel, overal fietsers!
alleen hier dragen ze een helm! Er zijn zoveel fietsers omdat auto's op het eiland verboden zijn, dus uiteraard hebben wij ook een fiets gehuurd!
Na wat zwemmen en hangen op een prachtig strand zijn we gaan koken en het perfecte aan deze campings is dat je geen gasstelletje of je eigen bbq mee hoeft te nemen, dat staat allemaal klaar!
In de avond lekker voor de tent gezeten en de eilandkroeg bezocht!
Wat een heerlijk vakantiegevoel!
Volgende dag zijn we op de fiets het eiland gaan bezichten....gelukkig was het maar 25 km! We hebben de meest mooie bays gezien, enorme boten, groene natuur en natuurlijk het fietsen deed het hem!
Na nog een gezellige avond was het tijd om de volgende dag weer de tent op te ruimen, spullen pakken, nog even een verfrissende duik en met de ferry terug naar het vaste land!
Wat onze verdere plannen zijn? De bedoeling is om meer van het zuiden en noorden van Perth te zien, maar wanneer weten we nog niet!

Liefs & Cheers

• 10 Februari 2008 - 09:15

Jebroer:

Sterkte daar, ziet er weer verschrikkelijk vervelend uit ;) Hier is het inmiddels al lente aan het worden, de narcissen komen uit, er schijnt een zonnetje en het is windstil.

• 10 Februari 2008 - 09:49

Ben:

hoi laurien ,ziet er idd fantastisch mooi uit,maar wat je broer zei over het weer is maar een dag 10 graden en dan weer gewoon koud,dus denk dat hij in de sauna zat te schrjven,veel plezier nog xxxxxxx

• 10 Februari 2008 - 10:43

Miran:

Jeetje kamperen, dat mis ik nou ook weleens.. Die guesthouses zijn leuk hoor, maar een Nederlands campinggevoel? heerlijk! Ziet er weer tof uit meiden, heerlijke foto's! Geniet ervan! x Miran

• 10 Februari 2008 - 10:56

San:

he meiden.zo doen jullie gelijk wat aan jullie conditie!zijn inderdaad prachtige foto's, mooier als Texel (hi,hi).zit er echt als genieten uit jouw zo voor die tent lourien,lijkt me echt heerlijk! (Zie mezelf ook nog zitten voor de tent in frankrijk!)
    geniet er maar lekker van.
    meiden............een hele dikke knuffel van sannie

• 10 Februari 2008 - 11:49

Miranda:

hoi,
    niet te sportief worden he met al dat fietsen. Daar passen al die wijntjes niet meer bij.

• 10 Februari 2008 - 16:24

Mama:

Hebben jullie ook met helm op gefietst ?
    Het ziet er gezellig uit, zo voor het tentje. Hoe kwamen jullie aan een tent ?

• 11 Februari 2008 - 13:39

Nicolien:

ziet er leuk uit. He nou niet gaan klagen over de tempraturen he, hier is het een stuk minderm alhoewel de lente idd wel in aantocht is.
    Lieve zus veel plezier, ik heb nu bijna 2 weken vrij ZALIG, dus duim voor mooi weer he
    knuffels

• 12 Februari 2008 - 12:43

Jochem:

Hellevoetsluis!

Allemaal leuk en aardig dat verhaaltje en die foto's, maar ik kan prima tussen de regels door lezen. Jullie zouden niets liever willen dan gewoon weer vast zitten in Alice Springs, waar je je geen seconde hoeft te vervelen en nog eens uitgebreid kunt dineren voor 5 dollar.

Have fun!

Jochem (helaas weer op Nederlandse bodem)

• 13 Februari 2008 - 20:17

Tante Loet:

Meid ik word alleen nog maar meer jaloers op je. Echt niet normaal, een Bounty eiland,25 graden. Wouw, wat een leven! (Vanochtend moest ìk mijn auto schoonkrabben!)
    Veel plezier.

• 14 Februari 2008 - 08:54

Erik:

Hallo dames,

vermaken jullie je nog een beetje down under. Zo op de foto's te zien hebben jullie daar een erg slecht leven in Perth.

Als ik jullie was zal je de volgende keer toch proberen om een visum te regelen voor het altijd zonnige en warme Nijmegen.

Veel plezier nog, ik ga maar weer eens aan het werk.

Take care.
    Erik

• 14 Februari 2008 - 13:32

Klaas Van Der Heide:

Leuke site, bedankt voor je kaartje

• 17 Februari 2008 - 18:30

Mees:

Lieve Lourien en Saskia,

Amazing dat strand!Ja daar doet het kleine strandje Hellevoet duidelijk voor onder.
    Ook al ben je er zelf niet door jullie verslag en de foto"s is het echt genieten.
    Veel plezier verder in Perth.
    Mees.

• 19 Februari 2008 - 10:14

Hanneke:

he meiden, ziet er heerlijk uit daar!!
    hier hebben we ook een paar heerlijke (bijna) lentedagen gehad. vandaag is het alleen weer vies koud, mistig en somber.
    komt mn humeur niet ten goede, want ben gister naar de kaakchirurg geweest, dus ik heb een hamsterwang!!
    veel plezier nog!!

ps. wanneer zouden jullie ongeveer terug komen?(wil je plezier daar niet bedreven hoor, maar weet het niet meer precies!)

dikke kus hanneke (en jesse, die ook een poging doet wat te typen, tot grote **** van mij!)

doeidoei

• 19 Februari 2008 - 20:08

Daan En Hennie:

Zijn jullie wel eens op Texel geweest,ik nog nooit.
    Het ziet er weer prachtig uit en bedankt voor de kaart.

Ga snel verder kijken.