Hitting the outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu Hitting the outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu

Hitting the outback

Door: Saskia en Lourien

Blijf op de hoogte en volg Lourien en Saskia

30 Januari 2008 | Australië, Alice Springs

We hebben het overleeft!
22 januari zijn we vanuit Adelaide vertrokken om 7 dagen door de outback te touren, het was weer een vroegertje want we werden om 6.15 am opgehaald!
De eerste dag was eigenlijk alleen maar in de bus zitten en genieten van de nog levende natuur want dat was snel over!
Het moment dat we de "grens" overgingen moest natuurlijk gevierd worden met een wave en niet lang daarna begon het alweer; wijnen!
Die avond hebben we een heerlijke ozzie-bbq gehad en onder de sterrenhemel in een swag geslapen en er huppelde heel gezellig een kangaroo voorbij.
Volgende dag was over het algemeen ook alleen in de bus zitten, hier werd het uitzicht al wat minder dus jawel wijnen!
Die nacht hebben we in Williams Creek overnacht, ook weer in een swag alleen deze nacht begon het een beetje te regenen, dat is heel fijn als er geen overdekte slaapplaatsen zijn :p!
Derde dag werd het uitzicht vanuit de bus nog beter..hier was het vooral niks als zandvlaktes, woestijn en niks!
Die middag aangekomen in Cooper Peby, dit is een klein aborigional dorpje wat vooral bekend staat om zijn opal en mijnwerken. Een amazing, waanzinnige, super gaave mijntour gedaan waar we allemaal erg van onder de indruk waren ( ahum) en die nacht hebben we ondergronds geslapen, dat was een leuke ervaring!
Vanaf nu werd de tour iets actiever want de volgende dag hebben we maar liefst 750km gereden en in de bus gezeten! Maar na een avondje flink feesten in Coober Pedy waren we daar best een beetje aan toe. Die avond kwamen we aan bij Uluru en hebben we genoten van een zonsondergang met regen! Volgende dag moesten we vroeg opstaan om de warmte voor te zijn om een 3 uur durende wandeling te maken langs/door de olga's! Dit was echt een prachtige wandeling en gelukkig viel het reuze mee met de vliegen waar we zo voor gewaarschuwd waren. Daarna nog een korte wandeling gemaakt bij Uluru en toen was het tijd om met zijn allen een 5sterren hotel binnen te snieken om te genieten van een heerlijk zwembad en schoone handdoeken!
Wat een lekkere releaxmiddag was dat. Die avond hebben we een tweede poging gedaan om de zonsondergang bij Uluru te zien, de rots zou moeten verkleuren maar ik moet zeggen daar hebben wij weinig van gezien ( en nee dar kwam niet door de wijn.
Die nacht uiteraard weer in een swag geslapen op een uitkijkpunt van Uluru om de zonsopgang te kunnen zien, helaas was het een beetje bewolkt dus de rots vertikte het weer om te verkleuren!
Het werd weer eens tijd voor een wandeling rond Uluru, deze was gelukkig maar 2 uur. Weer even in de bus op naar de volgende spot waar we onze laatste nacht hebben doorgebracht onder echt een prachtige sterrenhemel met wel miljoenen sterren. Laatste dag weer vroeg op om weer een mooie wandeling te maken door Kings Canyon en dit was werkelijk waar waanzinnig! We hebben door een klein beekje gezwommen om daarna door te klimmen naar het mooiste uitkijkpunt van de hele canyon, het was net als in de film!
Het zat er toch echt bijna op want na de wandeling was het nog maar 6 uur in de bus en we arriveerde in Alice Springs!
Tijd om te releaxen en de tour gezellig met ze allen af te sluiten met een etentje en in de kroeg!
We hadden een ontzettend gezellige groep en we hebben genoten!
We zijn nu tot vrijdag hier in Alice Springs en om te bekennen is het een beetje een saai doprje/stadje/iets maar goed om bij te komen van de tour.
Vijrdag vliegen we naar Perth waar we onze vrienden die we in Sydney hebben ontmoet weer gaan zien.

Cheers!

De foto's van het vorige verhaal staan op de site!

• 30 Januari 2008 - 04:03

Mama:

Jullie hebben weer een mooi sruk Australië gezien denk ik, als ik zo 't verhaal weer lees. Mooie foto's ook weer.
    Vrijdag een goedevlucht en tot horens weer.

• 30 Januari 2008 - 06:41

Anita:

Wat een mooie foto's! Ben echt jaloers hoor :D

• 30 Januari 2008 - 08:12

Jebroer:

Wow, wat een toffe foto's van Uluru, precies zoals uit films! Als ik nog eens een Australische wijn drink dan moet jij hem maar beschrijven op www.wijntjes.eu , je bent inmiddels een expert op Ozziewijngebied! ;)

• 30 Januari 2008 - 12:17

Ma:

Weer genoten van verhaal, al is het in mijn ogen altijd tekort.
    In Perth zal het weer voor jullie wel iets beter zijn.

• 30 Januari 2008 - 12:39

Mayo:

Gave foto`s meiden.
    Echt heel leuk om ook ff een graantje mee te pikken.
    As zat lekker carnavallen dus zal een wijntje op je drinken wijfie.
    kus Mayo

• 30 Januari 2008 - 19:12

Miranda:

ziet er weer waanzinnig uit!!
    kus miranda

• 30 Januari 2008 - 19:47

Tante Loet:

Veel van je verhalen herken ik dus dat is leuk. Ik reis met je mee.
    Goede reis naar Perht.
    Het weer hier is weer echt Hollands. Daar mis je dus niets aan., alhoewel. Een keer kippenvel hebben van de kou is voor jou nu ondenkbaar.
    Veel lol gewenst en droog niet uit???

• 31 Januari 2008 - 13:11

Miran:

Hee ladies, ziet er weer top uit zeg! Ik zet australie op mijn verlanglijstje voor volgend jaar. wij zijn nu cambodja, wat een cultuurshock zeg! x Miran

• 03 Februari 2008 - 09:05

Isa:

Klinkt als een mega gaaf, niet onmisbaar, avontuur!! Super zeg!! Mooie en leuke foto's ook:)
    Hier behoorlijk kutweer, gister feestje van Ed gehad, vandaag lekker niks en morgen en dinsdag carnvallen in Tilburg!
    Ciao xx

• 03 Februari 2008 - 14:40

San:

he meiden.
    altijd druk he zo'n toer, veel zitten in de bus en dan maar hopen dat je ziet waar je voor gaat! Wel gezellig zoveel wijn drinken! BIj An was het toen bewolkt bij de uluru, leuk om van jullie ook die verhalen were te horen!
    Ik ben trouwens nu een echte motormuis! Heb op de motorbeurs een pak gekocht! Staat echt mooi!
    geniet van jullie reis!
    liefs san