Lang weekend weg - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu Lang weekend weg - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu

Lang weekend weg

Door: Saskia en Lourien

Blijf op de hoogte en volg Lourien en Saskia

21 Januari 2008 | Australië, Adelaide

Wat een luxe!
Afgelopen vrijdag hebben we ontslag genomen in het hostel en zijn de hort opgegaan met onze voormalige reisleider
Scott!
We reden door een enorme stortbui (ja echt waar!) naar Victor Harbour, een leuk strandplaatsje een uurtje van Adelaide vandaan.
Het begon meteen goed, we reden naar wat vrienden van Scott en gingen aan de wijn! Een beetje quad rijden over het land en nog wat wijntjes drinken, echt heel erg leuk! Daarna mochten we onverwacht mee naar een verjaardagsbbq van ene Jess, niet dat we die kenden maar goed, er scheen genoeg van alles te zijn en het schijnt ook normaal te zijn dat je voor 15 mensen meer boodschappen haalt! Prachtige zonsondergang gezien met een emoe op de achtergrond. Het was gezellig! leuke vriendelijke mensen en goede wijn :D

De volgende dag een sportief dagje! We zijn wezen snorkelen in een oud aboriginal visvangiets, niet heel veel vissen maar wel heel erg mooi om te zien.
Daarna een spoedcursus golfsurfen gegaan, dat was heel leuk. Mooie blauwe zee en super grote golven! Heel leuk om te doen, gaan we zeker vaker doen!
Rond 6 uur gingen we naar een funny-head-party van een vriend van Scott. Echt, wat een feest! We begonnen met een bbq en daarna heerlijk hangen op wat banken met uitzicht op zee, fantastisch! Kampvuurtje erbij, gitaarmuziekje, wijntje, leuke mensen en vooral veel onzinverhalen! Aan het einde van het feest ging iedereen slapen, en dat doe je hier in een swag, een soort water/wind dichte slaapzak met matras erin zodat je gewoon buiten onder de sterren kunt slapen, (die waren er alleen niet want het miezerde een beetje) Zo'n swag is echt de uitvinding van de eeuw! Heerlijk geslapen!

Zondag hebben we een beetje gehangen en onze kater uitgeslapen... Daarna terug naar Adelaide. Onderweg nog even gestopt bij twee wijnproeverijen (dat is goed voor je kater!) En naar Scotts huis gegaan. 's avonds naar een VOETBALWEDSTRIJD gegaan, jajaja, wij naar voetbal! Adelaide united vs. Queensland roar.. Wauw, we hebben nog nooit zoveel betaalde amateurs bij elkaar gezien die probeerde te voetballen hahahah. We hebben braaf ge oehd en geaahd en Adelaide won met 2-0 dus het was een leuk sfeertje!

's avonds maar weer aan de wijn en wat gehangen met een filmpje erbij.
We verblijven nog 1 nachtje in scotts huis en dan gaan we dinsdag op outback tour!!!!!! Hebben we erg heel veel massive amezing awesome veel zin in! 7 dagen in de hitte met vliegen, wat wil je nog meer tenslotte, nee, dat wordt prachtig! We hebben daar logischerwijs geen internet dus jullie moeten ons even een weekje missen!
De 28ste komen we aan in Alice springs dus dan horen jullie weer van ons!

g'day en cheers!

ps: Helaas geen foto's deze keer, de computer weigerd om mijn camera te herkennen! sorry, we voegen ze toe zodra we weer een goede computer hebben!

• 21 Januari 2008 - 06:39

Ma:

Hebben ze nog wat anders te drinken als wijn. Leuk dat jullie ook aktief bezig zijn.

• 21 Januari 2008 - 10:08

Maarten:

Ik krijg het enge voorgevoel dat jullie toch redelijke wijnkenners gaan worden daar. :-)
    Komen die BBQ's je onderhand niet de neus uit? Lijkt mij niks aan, iedere dag gebraden vlees eten. ;)

• 21 Januari 2008 - 12:04

Miran:

Hee ladies, zo te horen vermaken jullie je daar nog steeds prima! Wel heel gemeen dat ze in Australie zoveel lekkere wijntjes hebben en wij het in Azie vaak af moeten doen met bier of een koude rode wijn (nee dat hoort niet, maar dat snappen ze niet)... Maar goed, enjoy girls en maak er weer een super trip van! Wij zitten nu in Zuid-Laos en gaan morgen 2 dagen op trekking en thuis slapen bij Laotiaanse mensen. Spannend! tot de volgende keer, x Miran alias Ans

• 21 Januari 2008 - 16:56

Miranda:

Jullie worden nog alcoholisten, of zijn jullie dat al een beetje.....?????
    Heb sas een mail gestuurd met de foto die ze graag wilde zien.
    kus je zus

• 21 Januari 2008 - 18:48

Correline:

hoi meiden
    ik ben blij dat jullie niet zijn weggespoeld :)
    dadelijk als je terug bent,moet je volgends mij ook naar de A A club toe
    wel leuk hoor dat jullie het naar je zin hebben
    ik wacht op de volgende foto's van jullie
    groetjes en veel liefs correline

• 22 Januari 2008 - 11:55

Edwin:

Het klink allemaal weer erruug vervelend, maar niet heus. Lourien, bedankt voor je verjaardagskaart en zo te horen hoef ik geen wijn voor jullie te bewaren, geloof niet dat jullie daar nog zin in hebben als jullie terugkomen.

Groetjes en veel plezier verder

• 24 Januari 2008 - 15:56

Mayo:

Thanks voor je kaart wijfie.
    Echt helemaal top.
    Geniet van je volgende trip en wil je weer heel snel zien hoor als je terugkomt. Have fun!!
    Dikke kus Mayo

• 25 Januari 2008 - 20:38

Mieke:

Hello
    Ik dacht laat ik ook weer eens een berichtje zetten. Wat doen jullie allemaal ontzettend gaven dingen zeg!En aan feestjes hebben jullie ook niet te kort zo te horen:D Ik geloof dat ik dit ook maar moet doen als ik klaar ben met school!!

Dikke knuffel

• 27 Januari 2008 - 10:26

Jolanda:

Hey chica's,

Oh oh wat een verrassing kwam er gister met de post :) Het is dat mijn afstudeerperiode begint anders had ik de eerste de beste enkele reis naar jullie geboekt om die prima ventjes ff in het echt te spotten. Uber tof dat jullie een kaart hebben gestuurd! Hij heeft inmiddels een ere plaatsje gekregen, voorop mijn agenda :)
    Jullie story klinkt net als alle andere weer om jaloers op te worden. Blijf genieten!

Knufxxx

• 28 Januari 2008 - 12:31

Mees:

Lieve Lourien en saskia.

Las dat de bondscach van Australie, onze eigen Pim Verbeek, van deze wedstrijd geen hoge pet op had.
    Jullie schijnen er dus verstand van te hebben.
    Verstandig om voor jullie woestijntocht
    zoveel wijn in te nemen.
    De kans op uitdroging is miniem.
    Goeie reis.
    Mees.