Dierentuin & Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu Dierentuin & Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu

Dierentuin & Kangaroo Island

Door: Saskia en Lourien

Blijf op de hoogte en volg Lourien en Saskia

18 Januari 2008 | Australië, Adelaide

HeY Mates
Dinsdag had ik ( saskia) wel eens waar een vrije dag, die ik nuttig besteed heb om me te vermaken in de dierentuin samen met een andere Dutchie die we in het hostel hebben ontmoet!
Prachtige dierentuin met echt veel dieren zoals gewoonlijk in een dierentuin!
Heb me weer een dagje goed vermaakt!

Woensdagochtend werden we om 6.30 am opgehaald door onze tourguide Scott voor een trip van 2 dagen naar Kangaroo Island! Wat een super trip was dat!!
We begonnen om met de ferry de oceaan te trotseren en aangezien het niet heel lekker weer was waren de golven best hoog en schommelde we alle kanten op!
( toen al dronken )
Op het eiland zijn echt prachtige stranden en uitzichten waar we flink van hebben mogen genieten voordat we een echte Ozzie bbq-lunch hebben gegeten!
Na de lunch zijn we naar een zeeleeuwen strand geweest waar we met een gids heel dichtbij konden komen, de leeuwen wachelde langs ons heen, nix achter hekken of andere fratsen staan, gewoon oog in oog met een zeeleeuw van 300 kilo! Dat was echt waanzinnig leuk en er lagen er echt zoveel!
Hierna werd het sportief en hebben we gezandboard...dat is nog eens wat anders!
Met een board van een enorme zandhelling zien te komen en dat zonder vallen, ik moet zeggen dat ging ons toch goed af! Naast wat blauwe plekken en schaafwonden zijn we toch allebei een keer beneden gekomen zonder te vallen!
In de avond nog een rondje dierenspotten gedaan en kangaroo's, walibi's en posums gezien! Afgesloten met een kampvuurtje en een wijntje....
Volgende dag natuurlijk weer vroeg wakker worden want er was weer een vol programma, uiteraard weer Te mooie stranden gezien en het was wat lekkerder weer dus we hebben ook kunnen zwemmen!
Weer veel dieren gezien...koala's en egels, alleen zijn de egels hier 3 keer zo groot als in Nederland!
Op de terugweg op de ferry heb ik ( saskia ) zelfs dolfijnen gezien!
Kortom het was echt een fantastische trip!
Onze tourguide Scott heeft ons uitgenodigd om dit weekend met hem en zijn vrienden te gaan surfen en feetsen in Victor Harbour dat is hier een uurtje vandaan, dus we gaan nu ook weer een heel leuk weekend tegemoed!
Tot de volgende keer!

Cheers!

• 18 Januari 2008 - 05:34

Ma:

Dit zijn werkelijk prachtige fotos
    Zo te horen gaat het prima,krijg je nog niet genoeg van al die leuke dingen.
    Fijn weekend ma

• 18 Januari 2008 - 12:37

Ilse:

Hey meiden,
    Echt weer super die dagen. Nou Sas, heb je toch nog een beetje kunnen boarden...En dan een mooi weekend. Geniet ervan, doen wij hier ook ons best!
    Dikke kus

• 18 Januari 2008 - 13:25

Daan:

Ik wil snel met de VUT, dan gaan we dit ook doen.
    Prachtige plaatjes, allen ik zie op foto 8 niet het verschil tussen een zee hond of Rob.

Hoe was het feestje.

Hg Henny Alexander en Daan.

• 18 Januari 2008 - 15:51

Correline:

hoi hoi nog steeds erg naar je zin he
    mooie foto's hebben jullie gemaakt hoor
    geod weer zo tezien heerlijk ben jaloers;)
    groetjes correline

• 18 Januari 2008 - 17:09

Miranda:

ziet er weer goed uit, wordt er wel een beetje depri van hoor.
    Het regent en waait hier namelijk.
    miranda

• 18 Januari 2008 - 17:49

Andre:

Ik hoop wel dat de eerste foto uit de dierentuin is, want je weet het een krokodil die bijt in je b.. Saskia, die foto waar op Lourien haar hand staat moet je me nog eens uitleggen. Veel plezier verder en haal alles eruit wat maar mogelijk is dames

• 19 Januari 2008 - 10:18

Isabella:

Jeetje wat een avonturen weer:) Die foto is idd magig..echt een kodak foto moment! Wat een mooie diertjes en een prachtige stranden...Dat boarden was zeker wel heel vet?!
    In Rotterdam gister ook een superavond/nacht gehad:) Vanavaond pre-carnaval in Delft als zuster!
    Nou chicas ga zo door!
    Kus!

• 19 Januari 2008 - 14:52

Shirley:

Weer super mooie uitzicht en foto's! Heel veel plezier nog!! xx Shir

• 20 Januari 2008 - 14:58

Annemarie :

Hej Lourien en Saskia,
    wat onwijs leuk om jullie reisverhalen te lezen en jullie mooie foto's te bewonderen.
    Het is net of ik mijn eigen weblog aan het lezen ben. Het klinkt allemaal zo bekend in de horen. Vorig rond deze tijd zat ik er namelijk ook!
    Meiden geniet ervan, voor je het weet is het halfjaar voorbij en kom je terecht in het werkende leven bah!
    Ik lees jullie!

Groetjes Annemarie Bovée, zusje van Sandra

• 28 Januari 2008 - 09:54

Leny Vernes:

Wat een geweldige belevenis om zo door dat prachtige land te kunnen reizen!!
    Jaap en ik zijn erg jaloers....haha.
    Saskia, we spraken je ouders zaterdag. Die zijn net zo enthousiast als jullie. Geniet er van, we wensen jullie nog een hele mooie, fantastische tijd down under.
    Hartelijke groeten,
    Jaap en Leny Vernes