Kamikaze fietsen en wijnproeven - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu Kamikaze fietsen en wijnproeven - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu

Kamikaze fietsen en wijnproeven

Door: Saskia en Lourien

Blijf op de hoogte en volg Lourien en Saskia

14 Januari 2008 | Australië, Adelaide

Wij komen onze dagen hier wel door!
Vrijdag zijn we met de bus naar Henley beach gegaan, een mooi strand ergens in de suburbs van Adelaide. Veel jongeren, een mooie pier en groen/blauw water! Het was 38 graden en een lekker zeewindje, wij klagen vooral niet!!
Eergisteren hebben we gratis fietsen gehuurd, dat was een geheel bizarre ervaring hier! Fietspaden kennen ze hier bijna niet, je moet een helm op (wat we vooral niet hebben gedaan) en je moet dus gewoon op de weg fietsen, niet een gewone weg, nee gewoon de snelweg!! Wij hebben af en toe doodsangsten uitgestaan op de fiets! Natuurlijk zijn we echte Nederlanders dus hebben we de kettingkasten niet geheel heel meer heel teruggebracht, maar ja, daar kunnen wij ook niks aan doen!
We zijn nog bij de paardenraces terechtgekomen, grappig om te zien en het was vooral lekker om te fietsen!

We hebben trouwens op een markt NEDERLANDSE VLOKKEN EN VRUCHTENHAGEL GEVONDEN!!! Wij zijn erg blij nu 's ochtends met het ontbijt!!

Ik (Lourien) Ben vandaag op wijntour geweest naar de Barossa vallei, de bekenste wijnvallei van Australie waar ze voor 45 procent van de wijnproductie van ozzie verzorgen! Heb ontzettende lekkere awesome delicieuze wijntjes geproeft!! (voor de kenners: Jacob's Creek, Richmond Grove, Bethany's wines, en Vinecrest) Echt mega lekker! Een leuke tour met een echte Ozzie bbq Lunch met skippy! Echt een hele leuke en lekkere dag gehad met wijn, wijn, wijn, wijn, wijn, wijn had ik al wijngezegd? en wijn.... haha!

Wij nemen er nog een op jullie!

Cheers!

  • 14 Januari 2008 - 08:48

    Jebroer:

    Hoi Zus,

    Goed zeg, lekkere Australische wijntjes proeven. Blijft er nog wat budget over voor de komende maanden of heb je alles omgezet in gegist druivensap? ;)

  • 14 Januari 2008 - 08:55

    Rian:

    Hey,
    Lourien, thnx voor je kaartje! Superleuk :D En volgens mij nog wel redelijk snel over of niet? Wil samen met jou wijntjes proeven Heb je ook n btje voor mij geproefd? ;)

    Dikke kus

  • 14 Januari 2008 - 13:32

    Jolanda:

    Hey meiden,

    Klinkt allemaal weer erg goed! Lekker bezig hoor met jullie fietstochten! Dat wijnproeven lijkt ook een prima bezigheid, doen wij het wel met de echte Nederlandse Martini ;)

    Knufxxx

  • 14 Januari 2008 - 13:36

    Ma:

    Ik zie shirts op de foto die mij niet bekend voorkomen. Saskia rook je nog niet?? Dames fijne trip van de week.

  • 14 Januari 2008 - 17:33

    Bas En Suus:

    Hey dames, hoe is het met jullie? Volgens mij wel heel erg goed!! Wat een leuke en mooie foto's zeg!! Ontzettend leuk om al jullie avonturen te lezen!!
    Nou wij wonen ondertussen ook in ons nieuwe huis!! Wel fijn hoor weer in Hellevoet te zijn. En weet je wat: Suus en ik worden papa en mama!! Vorige week zijn we voor het eerst bij de verloskundige geweest en toen kreeg suus een echo en toen zag je het kindje al met handjes, armpjes en beentjes enzo en het was vollop in beweging. Echt gaaf om te zien joh, we hebben er ook een foto van gekregen.
    He nog heel veel plezier he en geniet ervan, want hier is het 30 graden kouder!! Wanneer gaan jullie weer terug?

    He veel liefs!!
    en een dikke knuffel van Bas en Suus

  • 14 Januari 2008 - 17:54

    Mama:

    Saskia, wat een actiefoto op de fiets ! Maar ik had je zo graag met helmpje gezien !
    Lourien, hoeveel wijn heb je geproefd ? Ik denk dat je 't niet echt goed gedaan hebt, je hebt vast de wijn niet uitgespuugd ! Wat een vervelende temperatuur heerst daar en wat krijgen jullie een donker kleurtje !
    Heel veel groeten.

  • 14 Januari 2008 - 18:39

    Miranda:

    jullie zien er goed uit!!
    Dat jij geen wijntjes bent wezen proeven sas?????? valt me toch een beetje tegen.
    Have fun en volgende keer helmpje op he.
    dikke kus, je zus

  • 14 Januari 2008 - 21:05

    Bella:

    Zo ken ik je weer: Lourien aan de wijn!! Heb je ons liedje er ook bij gezongen?? Bij ieder wijntje denk ik wel een beetje aan je hoor!! Gister een wedstrijd gehad, 6-2 gewonnen terwijl we woensdag 7-1 van hun hadden verloren! How bizar! Vandaag weer lekker gewerkt en bovendien heb ik nu helemaal geen beugel of plaatjes meer! Jaja het is toch wat. Nu lekker op de bank @ the pancake street! Zo lekker slapen want ben aardig gaar van een rustig weekend..snap jij het?
    Nou chicas...ga zo door met het fietsen, wijn drinken, bruin worden, vlokken eten en relaxen!
    Lourien nog bedankt voor het allerliefste kaartje ooit...dat je gewoon nog wist dat mijn lievelingsdiertje is/was hihi:) Du bist eine schatteke!
    Liefs en een kus Isa

  • 14 Januari 2008 - 21:32

    Tante Loet:

    Hèèèè`, je bent er weer.Je stinkt nu w.s. naar citroenen of was het een ander soort fruit.
    Zo te zien heb je het heeeeelemaal niet naar je zin. Zielig hoor.
    Van Australische vrienden hoorde ik dat er koala`s in de buitenwijken van Adelaide ( in het wild dus )zijn gesignaleerd. Heel bijzonder dus kijk er naar uit!
    Heel veel groetjes

  • 15 Januari 2008 - 16:02

    Mayo:

    Hey meiden!
    Geniet maar van dat lekkere weertje daar.
    Hier stormt, waait en regent t alleen maar :(. Niet echt om vrolijk van te worden dus.
    (K) Mayo

  • 15 Januari 2008 - 17:01

    Shanky:

    Nou meiden ik lees ut al weer het gaat nog helemaal prima daar met jullie als jullie zelfs ut fietsen daar overleven.. hoef ik me helemaal niet druk te maken hahaha... veel plezier en geniet ervan he..

    Groetjes vanuit ut koude en zeiknatte England

  • 16 Januari 2008 - 18:15

    San:

    he meiden

    leuk hoor fietsen in aussie! Leuk om het allemaal te lezen en dan dat wooffen van jullie en zo'n vies huis. gelukkig zijn jullie wel wat gewend! lekker hoor wijntjes proeven, zijn er vast veel geweest. Konden jullie nog een beetje recht lopen!
    leuk om het allemaal te lezen,hele dikke knuffel san

  • 18 Januari 2008 - 00:34

    An:

    Heeeej wat relaxed, wat relaxed, Nederlands boodschappen doen. Enjoy dames.

    Maarremmm.... hoe alcoholisch ben je nu geworden Lourien? Ik hoopte dat de reis je goed zou doen, maar begin me nu zorgen te maken. Kom maar weer terug.

    Zeldzaam maar waar: dikke kus (smak, smak, hijs, hijs), An

  • 18 Januari 2008 - 13:41

    Daan:

    Wijn, bha, maar als je het lekker vind geniet er van met volle teugen. Het zijn stuk voor stuk mooie verslagen.
    Nu meiden weer de garoeten.
    Henny en Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2008

Laatste keer.....

08 Mei 2008

Hippie, Zen en Back to Basic

28 April 2008

Shunshine coast and Brisbane

18 April 2008

Amezing Fantastisch

04 April 2008

En..... Actie!
Lourien en Saskia

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 31509

Voorgaande reizen:

08 November 2007 - 16 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: