Frambozen en bramen rules! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu Frambozen en bramen rules! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lourien en Saskia - WaarBenJij.nu

Frambozen en bramen rules!

Door: Saskia en Lourien

Blijf op de hoogte en volg Lourien en Saskia

30 December 2007 | Australië, Melbourne

We zijn weer terug van ons frambozen en bramen avontuur!!!
Wat een amezing super gave tijd was dat zeg!
We begonnen met het plukken van frambozen en bramen, want de citroenen waren toch iets te zwaar om te plukken!
Later toch maar naar de inpakafdeling gegaan! Daar zijn we echte professionele shed meisjes geworden. Hele dagen frambozen wegen, deksel erop en op de lopende band zetten, echt een wereldbaan dus! Maar wel lekker geld verdienen en daar ging het tenslotte om!
Samen met Gaby hebben we het super gehad in de shed/shit

Jorne en Roelof-Jan waren bezig met citroenen, netten spannen en kersen plukken. 's avonds heerlijk eten met zn allen en gezellig wijntjes drinken!
Ook een aantal keer stukken gereden achterin hun auto op het matras en dan 4wdrive! hahah, we schudden heel de auto door, super gaaf! We hebben prachtige dingen gezien, regenwouden, dode wombats met maden erin (okee, dat is gewoon goor) Walibi's en kangaroes, prachtig gekleurde vogels, varens zo groot als een huis en mega super hoge bomen, echt prachtig!

De familie waar we werkten was fantastisch! Super aardige mensen waar we altijd terecht konden. 's avonds vaak gezellig met elkaar wat drinken, in bad met rode wijn bij de baas, grote familie bbq waar we bij mochten zijn, elke dag taart en andere ozzie dingen in de shed/shit, we mochten alles lenen en ze kwamen elke dag weer met een andere verassing en leuke dingen! Echt onwijs supergaaftegekcoolawesomeleuk!
Lorena (onze shedbaas) moest zelfs huilen toen we weggingen! en zelfs de twee stoere mannen, Dean en Craig hadden het even moeilijk! Dat zegt wel weer genoeg...

Saskia heeft nog lekker bijgeklust als masseuze! De baas verwend en even wat zwart geld gescoord! ook de lekkere Fransman nam ze onderhanden! Echt heeeeel vervelend natuurlijk!

Heeft iedereen een leuke kerst gehad?
Wij hebben een super kerst gehad!
Kerstavond lekker een borrel gedaan met naomi, Lorena en de kids, super gezellig!
Kerstochtend zijn we eerst met zn vijven naar de open church community gegaan. Even het kerstgevoel opdoen. We werden hartelijk welkom geheten door de dominee en de hele kerk ging voor ons klappen! hahah, echt tof.
Daarna lekker gebrunchd met dutchies kerststol! Helemaal super!
De rest van de middag gechilled in de zon en aan het einde van de middag kwam " onze" familie op de borrel!
Wat een onwijs leuke middag was dat! We hebben wat kerstcadeautjes gehad en natuurlijk namen ze weer wijn en hapjes mee, die wij ook al hadden verzorgd dus we hebben weer flink gegeten!
's avonds met de Franse een heerlijk kerstdiner (dat is hier thea) gegeten.
Kortom, het was een super kerst!

Nu zitten we dus weer in Melbourne waar we a.s. donderdag vertrekken via een 3 daagse tour over the great ocean road naar Adelaide.
Jorne en Roelof-Jan zitten inmiddels weer in Sydney, die zien we in Cairns weer als het goed is en Gabi zien we in NL weer terug. Ieder dus zijn eigen weg!

Wij gaan shoppen en op het strand liggen nu!
Nog bedankt voor alle kerstgroeten en tot de volgende keer!

Cheers mates!

• 30 December 2007 - 02:25

Marlieke:

Hay Ladies!
    Leuk weer wat te horen van jullie! Leuke foto's!! Ziet er allemaal goed uit:) Have fun!
    Kus Marlieke

• 30 December 2007 - 06:56

Ma:

Weer genoten van jullie avontuur,een fijne jaarwisseling en een goed 2008.

• 30 December 2007 - 09:13

Papa:

Heerlijk dat jullie zo genieten kunnen
    Vooral zo doorgaan Vanmiddag bakt je moeder alvast oliebollen voor oud en nieuw ,lekker he, die zul je misschien wel missen.Goede jaarwisseling toegewenst en voorzichtig met vuurwerk (en drank en mannen enz haha).

Liefs van papa

• 30 December 2007 - 09:32

Elleke:

Hey meiden!
    Leuk om weer wat van jullie te horen! Klinkt allemaal super! Één groot avontuur! :D
    Heel veel plezier nog en een hele fijne jaarwisseling!
    Kus, Elleke

• 30 December 2007 - 10:23

Jezus:

lekker warme kerst gehad zo te zien, hier is het heel even winter geweest, maar niet met de kerst helaas.
    Heel gezellig oud en nieuw, en jullie zitten natuurlijk wel even eerder in 2008!!! Wel ffies bellen he rond die 12 uur bij jullie!!!

Dikke knuffel

• 30 December 2007 - 11:57

Jolanda:

Hey meiden,

Leuk weer wat van jullie te lezen!
    Het was wederom top dit jaar bij Ireen met kerst maar miste jullie gezelligheid wel hoor :)
    Heel veel plezier met de jaarwisseling.

Knufxxx

• 30 December 2007 - 12:05

Miranda:

he meiden
    Ziet er echt super uit bij jullie, zou zo willen ruilen met jullie.
    Een heel goed oud en nieuw, en niet te veel vreemde mannen masseren he!!!!!!
    Stuur je even een sms als het bij jullie 12:00 uur is, doe ik dat ook.

Een hele dikke knuffel, je zus

• 30 December 2007 - 13:25

Anita:

He meiden, leuk om te lezen dat ozzie nog steeds niet verveeld!

Lourien nog bedankt voor je kaartje!

Ik wil jullie bij deze alvast een fijne jaarwisseling wensen!

Dikke kus Anita (en ook van Mike)

• 30 December 2007 - 16:12

Mayo:

Leuk leuk leuk meiden om te lezen.
    Komt helemaal goed daar met jullie.
    Hier wordt t lekker feesie bouwen met oud en nieuw.
    Jullie ook veel plezier.
    x Mayo

• 30 December 2007 - 16:32

Henny En Daan:

Ook erg druk hier, heb het verslag half gelezen, en ga er volgend jaar op reageren.
    Wens jullie vanaf de andere kant van de Aardkloot een goede jaarwisseling.
    Bij jullie gaan ze het eerst over naar 2008. Alle gezondheid en goeds, en een veilige terug keer in 2008, maar geniet maar enorm daar.

Veel liefs.
    Henny Daan Alexander.

• 30 December 2007 - 17:23

Jebroer:

Hoi Zus,

Lekker hoor frambozen en bramen! Veel lekkerder dan citroenen. Beetje zwemmen met Kerst en Oud&Nieuw en dan die temperaturen, ik ben jaloers! Hier alles okiedokie, druk bezig met bieden op een huis, we houden je op de hoogte. Veel plezier in Melbourne met O&N doeidoei!

• 30 December 2007 - 22:16

Peter En Els:

Ha meiden,

leuk om steeds jullie verhalen te lezen, en eruit op te maken dat jullie volop genieten volhouden zo!
    goede jaarwisseling en veel plezier in 2008.
    groetjes,
    Peter, Els, Lisanne en Joeri

• 31 December 2007 - 11:14

Mees:

Lieve Lourien en Saskia,

Jullie frambozen/bramen verhaal weer met veel plezier gelezen en de foto's bekeken.
    Het is voor jullie nog steeds genieten.
    Ik wens jullie een voorspoedig en vooral
    gezond 2008 toe.
    Volgens mij zal dat zeker in Australie wel lukken!
    Tot mails.

• 01 Januari 2008 - 12:27

Ben:

laurien en saskia een gelukkig nieuwjaar
    en nog veel reisplezier

• 01 Januari 2008 - 19:13

Michelle:

Happy New Year!!!

kus michelle

• 02 Januari 2008 - 18:14

Shanky:

Ziet er allemaal weer helemaal leuk uit .. en weer een geweldig verhaal..
    Veel plezier ..

Xje